marți, 25 septembrie 2012

Ardei umputi cu varza




3 kg ardei
2 verze mai marisoare
hrean
crengute de cimbru si marar uscat
boabe de piper, boabe de mustar, foi de dafin
1 morcov mai mare
1 legatura de marar
500 ml otet
3 l apa
150 gr sare grunjoasa
1 lgt salicil

Prima data ne ocupam de varza pe care o taiem cat mai fin (eu am maruntit-o in robotul de bucatarie) si o presaram cu putina sare grunjoasa. Tocam mararul si il amestecam cu varza.



 Lasam varza sa se inmoaie putin si intre timp ne ocupam de ardeii pe care ii spalam bine in mai multe ape, le indepartam cotorul si semintele si ii lasam la scurs.

Varza o stoarcem in maini de apa de care a lasat-o si umplem cu ea ardeii.
In borcane curate ( eu am avut un borcan de 3 l si unul de 4 l) asezam cateva crengute de cimbru si marar uscat. Aranjam ardeii umpluti cu varza in borcane si printre ei asezam felii de morcov si bastonase de hrean.



Facem o solutie din apa, otet, sare si salicil si o fierbem pana se topeste sarea (3-4 minute).

Asezam borcanele pe o tava de metal sau punem lama unui cutit sub fiecare borcan si turnam solutia fierbinte in borcanele cu ardeii. Capsam borcanele si le lasam sa stea la temperatura camerei pana se racesc complet iar apoi le putem transfera in camara.




3 comentarii:

  1. Toate bune ,ne plac si noua ardei cu varza ,dar diferenta este ca eu nu pun conservant .

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu m-am gandit in prima faza sa nu pun dar apoi m-am razgandit si am pus pentru siguranta. Cum se comporta la dumneavoastra fara?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,

    Cu cata sare amestecati varza si cu cata sare faceti solutia?

    Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere