duminică, 2 septembrie 2012

Ketchup de casa

Este pentru prima data cand am pregatit ketchup in casa dar cu siguranta nu va fi ultima....este mult mai gustos decat cel de cumparat si cu siguranta mult mai sanatos....copiilor le-a placut foarte mult ....







L-am pregatit dupa urmatoarea reteta:
3 kg gogosari sau ardei kapia
1,5 kg ceapa
4 l suc proaspat stors de rosii
3 ardei iuti (optional)
7 catei de usturoi
sare, piper dupa gust
1 lgt ghimbir pudra
1 lgt tarhon uscat
1 lgt oregano uscat
1 lgt busuioc uscat
100 ml otet
100 gr zahar (sau dupa gust)
5-6 frunze de dafin
1 lgt salicil 

 Gogosarii, ceapa, usturoiul si ardeii iuti i-am dat prin masina de tocat.
Am pus intr-o oala mai mare sucul de rosii, gogosarii, ceapa si usturoiul tocate, zaharul , otetul,condimentele si  foile de dafin si le-am pus la fiert cam 30 de minute . Dupa acest timp am scos dafinul , am lasat compozitia sa se racoreasca putin iar apoi am dat-o prin blender pana a devenit foarte fina. Am dat iar la fiert pana compozitia s-a transformat intr-o pasta. Am adaugat salicilul, am amestecat bine si am mai lasat sa dea un clocot.
Am pus ketcup-ul asa cald in borcane curate, sterilizate la cuptor si apoi le-am pus in paturi pana a doua zi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu