duminică, 2 septembrie 2012

Sirop de mure


Acum pe final de sezon al murelor m-am trezit si eu ca vreau sa prepar acest sirop de mure. Ne-am dus la padure sa cautam mure dar nu prea am mai gasit decat cateva mai mititele si mai pricajite.... insa foarte gustoase. Din pacate nu am reusit sa adun decat 700 gr.....bune si astea decat nimic...



Cele 700 gr de mure le-am spalat in vre-o 3 ape si apoi le-am pus la scurs intr-o strecuratoare.
Le-am pus apoi intr-un vas si am adaugat peste ele 700 gr zahar. Am lasat sa stea asa timp de o zi, timp in care am amestecat de mai multe ori pana s-a topit tot zaharul .

Am trecut apoi murele prin sita.

Siropul obtinut l-am pus intr-o cratita si am adaugat 700 ml apa.
Am pus amestecul la fiert cam 15 minute.
Am adaugat 1/2 lgt salicil, am mai lasat sa dea un clocot si am turnat siropul fierbinte in sticle curate.
Am obtinut  1, 2 l de sirop.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu