joi, 6 septembrie 2012

Tocana de legume cu orez pentru iarna




2 kg gogosari
3 kg rosii
1 kg ceapa
1 kg morcovi
500-600 ml ulei
1 cana cu orez

Rosiile se oparesc, se decojesc si se taie cubulete.
Ardeii si ceapa se taie marunt (eu m-am folosit de robotul de bucatarie pentru aceasta operatiune).
Morcovii se dau pe razatoarea cu ochiuri mari.
Orezul il fierbem , il strecuram, il trecem printr-un jet de apa rece si il lasam la scurs.
Punem uleiul la incins intr-o cratita mare si adaugam ceapa, morcovii si gogosarii la calit. Le calim impreuna pana acestea se inmoaie si scade tot lichidul pe care l-am lasat. Adaugam rosiile taiate cubulete si lasam la fiert pana scade sosul. Eu am mai adaugat si o cana de apa pentru ca sosul deja scazuse si morcovii mi se pareau destul de crocantei. Am mai lasat apoi la fiert. Spre final adaugam orezul si mai lasam inca 15 minute la foc, amestecand mereu ca sa nu se prinda de cratita. Condimentam dupa gust cu sare neiodata si piper.
La sfarsit adaugam 1 lgt salicil, mai lasam sa dea un clocot si punem tocana fierbinte in borcane curate, sterilizate la cuptor. Punem borcanele il paturi pana a doua zi cand se racesc complet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu