joi, 6 septembrie 2012

Vegeta de casa




De muuuuuuuuuuuuuuuuult timp imi propun sa prepar vegeta in casa.....iata ca in sfarsit am reusit....si cu siguranta voi mai face.....este atat de aromata....si e 100 % naturala.....

Deocamdata am preparat o cantitate mai mica ca sa vad cum imi iese....am folosit 1 morcov, 1 radacina de patrunjel, o bucata de telina, gogosar, ceapa. Mai avem nevoie de frunze de patrunjel, telina si leustean. Pe acestea din urma eu le aveam gata uscate de ai mei la soare, dar se pot usca la fel de bine la cuptor impreuna cu restul legumelor sau se pot cumpara frunze uscate din magazin de la raionul de condiemente .
Legumele se curata, se spala si se taie felii foarte subtiri (eu pentru aceasta operatiune m-am folosit de curatatorul de cartofi.


Asezam legumele feliate in tava de la aragaz tapetata cu hartie de copt si le dam la cuptor la cea mai mica temperatura (eu am setat la 50 de grade cu usa putin intredeschisa pana se usuca iar cand le stangem intre degete se sfarama ).
 ...asa arata telina...
 ...si morcovii....

 Intre timp le mai intoarcem de 2-3 ori. Toata operatiunea dureaza cam 4 ore. Nu toate legumele vor fi gata deodata. La mine patrunjelul a fost primul gata, apoi a urmat telina, morcovul, gogosarul iar ultima a fost ceapa.
Legumele uscate le-am pus in blender impreuna cu 1 lgt frunze uscate de patrunjel, 1 lgt frunze de leustean ,1 lgt frunze de telina si 1 lg sare de mare.

Le-am dat in blender pana s-au maruntit toate (eu le-am preferat mai grosier tocate dar se pot marunti mai mai mult dupa preferinta)




Un comentariu: