duminică, 7 octombrie 2012

Gogonele murate

Mai aveam gogonele prin gradina si pentru ca de saptamana viitoare se pare ca va veni frigul si nu vor mai apuca sa se coaca era pacat sa nu le transform in muraturi .


Avem nevoie de :
gogonele
hrean
frunze de telina
boabe de mustar si piper
foi de dafin
sare grunjoasa pentru muraturi
cativa ardei iuti
(optional crengute de cimbru , marar uscat).

Gogonelele le spalam in mai multe ape.
In borcanele curate (eu am avut 2 borcane de 3 L) asezam frunze de telina si daca dorim si cimbru si marar...eu de data aceasta am pus numai telina.
Asezam gogonelele in borcane si printre ele asezam bastonase de hrean (cu cat vom pune mai multe cu atat vor ramane mai crocante gogonelele). Presaram in fiecare borcan foi de dafin , boabe de mustar si piper.


Facem o solutie din apa si sare ( o lingura mare de sare la un litru de apa). Punem apa cu sarea la fiert si o lasam sa dea 2-3 clocote.
Asezam borcanele pe o tava de metal si turnam solutia fierbinte in borcane ( eu pentru 2 borcane de 3 L am pregatit  4 L de solutie....mi-a ramas cam o cana ).
Capsam borcanele si le lasam sa stea la temperatura camerei pana se racesc iar apoi le putem transfera in camara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu