vineri, 18 ianuarie 2013

Budinca de cozonac



...iar am ramas foarte in urma cu postarile...mereu imi spun ca acest lucru nu se va mai repeta dar iata ca mai am inca retete din preajma sarbatorilor.......mai exact din zilele de dupa sarbatori cand incercam sa reciclez mancarea ramasa .Mai exact este vorba despre aceasta budinca de cozonac care spre surprinderea mea a fost chiar si pe placul celor doi mufturosi ai mei  care ma tot intrebau din ce este aceasta budinca atat de buna....le-am spus abia la sfarsit ca este din cozonacul pe care l-au refuzat la micul dejun langa cana de lapte....bine inteles ca au ramas surprinsi si chiar mi-au propus ca sa mai prepar un cozonac cat mai curand, cozonac pe care sa il transform in budinca ....
Ca si cantitati nu pot sa va spun exact dar ca sa va face-ti o idee iata cum am procedat.

Se ia cozonacul (baigli in cazul nostru) , se taie felii si apoi cubulete..eu am avut si cu nuca si cu mac...cam cat ar fi o jumatate de cozonac ca si cantitate am avut eu.
Am stropit cubuletele de cozonac cu putin lapte....doar putin....
Am uns o tava de yena cu unt si am asezat in tava cubuletele de cozonac...ca sa fie cu model eu am pus un cubulet cu nuca, unul cu mac....

...iar acum dupa cum aproximeaza fiecare...se bat 2-3 oua cu 3-4 lg smantana , putin lapte cam 50-100 ml si zahar dupa gust  si se toarna peste cozonac...ideea este ca acest amestec cu oua sa acopere cozonacul...

Se da vasul la cuptor cam 30-40 de minute iar apoi se lasa putin la racorit si se poate servi.



La noi se intampla mai mereu ca dupa sarbatori sa ramana o gramada de mancare care bine inteles ca nu ni se mai para la fel de atragatoare in forma initiala asa ca in zilele urmatoare incerc sa o reintrebuintez in alte retete. Iar daca vi se intampla si voua ca mie, si va este mila sa aruncati mancarea pe care sa fim seriosi, ati cheltuit o gramada de banuti ca sa o puneti pe masa  va dau inca  cateva  idei :

1. Din chiftelutele ramase puteti sa preparati o portie de chiftelute marinate


2.Din piureul ramas puteti prepara a doua zi bulete de cartofi

3. Din multimea de oua pe care copii le primesc la Pasti se poate face o  salata de oua

4. Din resturi de friptura se poate prepara a doua zi o salata ca aceasta....scuze pentru calitatea imagini...este una dintre multele retete de la inceputurile blogului si pe care desi am refacut-o de nenumarate ori am uitat sa o si re-pozez.........
5. ...si sa nu uitam de mingiutele din resturi de prajituri


....bine inteles ca ar mai fi si multe alte improvizatii dar deocamdata nu imi vin in minte....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu