duminică, 6 ianuarie 2013

Ciorba acra de gasca (ciorba de potroace)

Dupa toata mancarea si petrecerile de  sarbatori acum chiar aveam nevoie de o astfel de ciorbita....



aripile, spatele, gatul si maruntaiele de la o gasca
carnat de casa afumat
2 morcovi mai mari
1 radacina patrunjel
1 bucatica telina
1 ceapa mai mare
1 ardei gras
o mana de varza acra taiata fideluta
zeama de varza acra
leustean
sare, piper
o cana de smantana
2 galbenusuri de ou

Am pus carnea de gasca intr-o oala cu apa rece si am dat  la fiert. Am spumat de mai multe ori pana supa a ramas limpede.
Am lasat carnea la fiert cam 30 de minute iar apoi am adaugat in ciorba morcovii, patrunjelul, telina, ardeiul taiate cubulete si ceapa taiata solzisori. Am mai lasat la fiert pana acestea au fost aproape fierte . Am adaugat varza acra , carnatul taiat felii si leusteanul (eu am avut din congelator). Am potrivit la gust de sare si piper si am lasat la fiert pana au fost toate bine patrunse. Am acrit cu zeama de varza (cam 500 ml am pus eu)
Am oprit focul si am lasat ciorba sa se racoreasca cateva minute.
Intr-un bol am amestecat bine galbenusurile cu smantana si un polonic de ciorba iar apoi am turnat amestecul in fir subtire in oala cu ciorba.

...nici ca se putea ceva mai bun .....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu