duminică, 6 ianuarie 2013

Ciocolatoasa

....si tot cu inspiratie de la Andreea Dianu am avut pe masa de sarbatori si aceasta ciocolatoasa ...yumi....





Blatul:

5 oua
200 gr zahar
100 gr unt
50 ml lapte
150 gr faina
50 gr cacao
un plic praf de copt
o esenta de rom

Ouale le mixam cu zaharul pana isi dubleaza volumul. Adaugam untul topit,laptele si esenta de rom si mai mixam 1-2 minute.
Faina o amestecam cu cacao si praful de copt si o incorporam in compozitia cu ouale.
Compozitia rezultata  o impartim in doua parti egale  si coacem doua foi in tava tapeata cu hartie de copt. (eu am folosit o tava care are marimea a aproximativ 1/2 dintr-o tava mare de la aragaz )

Crema:
200 gr ciocolata neagra
300 ml frisca lichida
3 lg cacao
100 gr zahar pudra (asa era in reteta dar eu nu am mai pus  datorita faptului ca am folosit frisca vegetala care era deja indulcita ....daca voua nu vi se pare crema destul de dulce puteti sa puneti si zahar).

Ciocolata rupta in bucatele o topim pe aburi impreuna cu 200 ml frisca lichida. Dam la frigider 3-4 ore. Dupa acest timp o mixam impreuna cu cacao, restul de frisca lichida si zahar daca doriti.

Siropul : 4 lg zahar le caramelizam si stingem cu 1/2 pahar de apa. Lasam la fiert pana se topeste zaharul.
Lasam siropul sa se racoreasca.

Montarea:
Din crema de ciocolata pastram 4-5 lg.
Cele doua foi de blat le insiropam si le umplem cu crema de ciocolata. Crema pastrata o intindem deasupra.
Dam prajitura la frigider 3-4 ore (sau cel mai bine pana a doua zi)
Taiem prajitura cubulete pe care le asezam pe un gratar.
Facem o glazura din 150 gr ciocolata neagra pe care o topim impreuna cu 100 ml frisca lichida pe aburi. Lasam glazura sa se raceasca iar apoi glazuram cu ea cubuletele de prajitura.
Decoram cu aschii de ciocolata alba.
Pastram prajitura la rece pana la servire.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu