duminică, 23 iunie 2013

Sarmalute in foi de vita




....sarmalutele acestea erau de mult timp pe lista de asteptare dar iata ca in sfarsit le-a venit randul....
30 foi de vita tinere
500 gr carne tocata de porc
2 cepe
1 ardei gras
1 ceasca orez
bulion
sare, piper, boia
leustean, marar, patrunjel
kaizer sau ciolan afumat (optional)
smantana pentru servit

In primul rand m-am ocupat de frunzele de vita pe care le-am oparit (cam 1-2 minute le-am lasat in apa care clocotea...pana si-au schimbat culoarea).

Am curatat si tocat marunt ceapa si ardeiul iar apoi le-am pus la calit in putin ulei. Cand acestea s-au inmuiat am adaugat carnea tocata si orezul. Am condimentat cu sare , piper , boia. Am adaugat si cam 100 ml bulion si am lasat cateva minute la foc pana orezul a inceput sa absoarba lichidul. Bine inteles ca nu am uitat de leustean, patrunjel si marar pe care le-am tocat marunt si le-am adaugat in compozitia de sarmale.
Am lasat compozitia sa se racoreasca.
Am rulat apoi sarmalutele si le-am asezat intr-o oala pe fundul careia am asezat foi de vita si crengute de marar.


Printre sarmalute am asezat si felii de ciolan afumat.
Am pus sarmalele la fiert cam o ora la foc mic.
....un deliciu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu