sâmbătă, 12 octombrie 2013

Zacusca de ghebe


2 kg ghebe
1 kg ceapa
2 kg gogosari
1 l bulion
700 ml ulei
sare neiodata
sare, piper
foi de dafin
1 lgt salicil

Ghebele le-am curatat si spalat iar apoi le-am fiert cam o jumatate de ora.
Ceapa am curatat-o si am dat-o prin masina de tocat. La fel am procedat si cu gogosarii.
Intr-o cratita mai mare am pus uleiul la incins si am calit ceapa. Cand aceasta s-a inmuiat am adaugat si gogosarii. Le-am calit impreuna pana s-au inmuiat si gogosarii iar apoi am adaugat bulionul , ghebele fierte si tocate si 2-3 foi de dafin. Am lasat la fiert pana a scazut. Am potrivit la gust cu sare si piper, am adaugat salicilul si am mai lasat sa dea 2-3 clocote.
Am pus zacusca fierbinte in borcanele sterilizate la cuptor si le-am pus in paturi pana a doua zi.
Din aceste cantitati mie mi-au iesit 8 borcane de 720 ml de zacusca plus inca ceva de gustat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu