sâmbătă, 14 iunie 2014

Prajitura cu blat de nuca si crema cafea





Daca ma intrebati pe mine , aceasta prajiturica are toate ingredientele pentru a fi prajitura perfecta : nuca, cafea si ciocolata....eu una nu imi doresc mai mult de la un desert. E adevarat sa nu sta prea bine la capitolul calorii , plus ca iti creaza dependenta dupa prima feliuta, dar acesta e deja un alt aspect.

Pentru blat :
8 oua
150 gr nuca macinata
2 lg faina
150 gr zahar
praf de copt.

Separam ouale. Albusurilele le mixam cu zaharul pana obtinem o spuma tare . Adaugam apoi sase dintre cele opt galbenusuri si amestecam . Separat amestecam faina cu nuca si praful de copt iar apoi le incorporam in spuma de oua.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptorul preincalzit la 170 grade.

Crema:
300 gr unt
150 gr zahar pudra
2 galbenusuri
2 lg cafea foarte tare
50 gr nuca prajita si maruntita 

Galbenusurile le mixam cu zaharul si cafeaua iar apoi le fierbem pe aburi pana se ingroasa . Le lasam apoi la racit.
Crema racita o amestecam cu untul spumat la temperatura camerei iar apoi adaugam nuca zdrobita.

Peste blatul copt si racit intindem crema si dam prajitura la rece 2-3 ore.

Glazura:
200 gr ciocolata neagra sau cu lapte (eu am pus una neagra si una cu lapte )
putina frisca lichida
Ciocolata o topim pe aburi impreuna cu putina frisca lichida si o lasam sa sa racoreasca.
Turnam glazura peste prajitura si o dam iar la rece pana in momentul servirii.
Portionam prajitura cu un cutit inmuiat mereu in apa fierbinte.

...dupa cum se vede in imagini pofta a fost mare si eu nu am mai asteptat sa sa intareasca glazura inainte sa gustam primele feliute....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu