joi, 12 iunie 2014

Violetta cake


Acest tort l-am pregatit pentru o fetita pe nume Iulia care am inteles ca este mare fana Violetta (ca si marea majoritate a fetitelor din ziua de azi ). Atunci cand am primit comanda, mamica Iuliei m-a rugat sa ii fac poze tortului ca sa le pun la mine pe  blog. Bine inteles ca am spus DA...ba si mai mult m-am gandit sa postez si reteta tortului, mai ales ca in ultimul timp multa lume m-a intrebat ce creme folosesc eu la torturi. Ei bine, acesta e un tort cu crema de vanilie, iaurt si capsuni si l-am pregatit in felul urmator:

In primul rand vreau sa specific faptul ca tortul a fost unul pentru 40 de persoane si a avut o greutate de aproape 6 kg . In cazul in care doriti un tort mai mic reduceti din cantitati.

Pentru blat am folosit:

15 oua
15 lg zahar
12 lg faina
3 lg cu varf de cacao neagra
2 pliculete praf de copt.

Am separat ouale. Albusurile le-am mixat impreuna cu zaharul pana am obtinut o spuma tare. Am adaugat galbenusurile si am mai mixat putin (doar cat sa se amestece cu spuma de albusuri -putem sa folosim si o lingura din lemn la aceasta operatiune nu neaparat mixerul)
Intr-un bol amestecam faina , praful de copt si cacao .
Incorporam amestecul cu faina in spuma de oua , amestecand usor de jos in sus cu ajutorul ulei linguri de lemn.
Din aceasta comportie coacem trei foi separate in tava tapetata cu hartie  de copt. ( eu am folosit o tava obisnuita de aragaz pentru a coace aceste foi.)

Iata si folie mele gata coapte si racite.


Siropul : 10 lg zahar le-am caramelizat iar apoi am stins cu 2 pahare de apa si am lasat la fiert pana s-a topit tot zaharul.  Am lasat apoi siropul la racit.

Crema de vanilie :

5 galbenusuri
5 lg zahar
5 lg rase de faina
500 ml lapte
1 fiola esenta de vanilie
400 ml frisca lichida
Galbenusurile le mixam cu zaharul. Adaugam treptat faina si laptele . Punem compozitia la foc mic si o amestecam continuu pana fierbe si se ingroasa ca o budinca .
Acoperim vasul cu crema fiarta cu o folie ca sa nu faca pojghita si o lasam la racit.

Crema racita o mixam cu frisca batuta si cu esenta de vanilie.

Crema de iaurt cu capsune:

400 ml frisca lichida
un iaurt grecesc de 450 ml
zahar pudra dupa gust
700 gr capsune
20 gr gelatina

Incepem cu capsunele pe care le spalam si le lasam la scurs. Jumatate din ele le dam prin blender pana obtinem un piure fin iar restul le taiem in sferturi sau cubulete (in functie de cat sunt de mari)

Gelatina o punem la hidratat in cateva linguri de apa.
Frisca o mixam.
 Intr-un bol punem frisca batuta, adaugam iaurtul si piureul de capsune si mixam . Adaugam zahar pudra dupa gust (eu am pus doar foarte putin pentru ca nu am dorit o crema f dulce - sper ca sarbatoritei i-a placut asa).



Gelatina hidratata o topim pe aburi iar apoi o adaugam in crema de iaurt . Mixam bine.

Montarea:
Pe un platou asezam prima foaie de blat si o insiropam.

Punem deasupra crema de vanilie si nivelam.

Acoperim cu a doua foaie de blat si o insiropam si pe aceasta.

Turnam crema de iaurt si nivelam. Capsunele taiate cubulete le repartizam uniform peste crema de iaurt.

Acoperim cu ultima foaie de blat pe care o insiropam de asemenea.

Dam tortul la rece macar 4-5 ore daca nu reusim peste noapte pentru ca sa se intareasca crema.

Iar acum partea mea preferata : ornatul
Taiem marginile neuniforme ale tortului ( la aceasta etapa se aduna pe langa mine degustatorii familiei pentru a primi un colt de tort si pentru a-mi da note ).

Dupa ce am nivelat marginile imbracam tortul intr-un strat fin de unt la temperatura camerei sau unt mixat cu putin zahar pudra (dat fiind faptul ca fondantul care va veni deasupra este foarte dulce eu obisnuiesc sa folosesc doar unt simplu.

Dam tortul la frigider inca o ora iar apoi mai retusam pe ici pe colo pe unde e nevoie cu un strat de unt . (stratul de unt este necesar pentru a proteja fondantul de umezeala din tort).
Imbracam apoi tortul in fondant sau o pasta de zahar pe care o puteti prepara dupa reteta de aici  si il imbracam dupa preferinta fiecaruia.
Cam asa mi-a iesit mie:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu