joi, 10 iulie 2014

Sirop visine


Ne place siropul de visine asa ca in fiecare am pun la camara cateva sticle. De obicei il prepar dupa reteta bunicii mele de sirop de visine la rece, reteta de care sunt foarte multumita , cu care nu am dat gres niciodata si cu care siropul se pastreaza foarte bine. Eu chiar mai am in camara sirop din anul trecut.
Aceasta reteta o gasiti aici in cazul in care sunteti interesati de un sirop la rece.
In acest an mi-am dorit sa incerc totusi si varianta de sirop de visine fiert pentru a vedea daca i se pastreaza la fel de bine aroma de visine.
Mi-a placut mult si aceasta varianta asa ca voi mai prepara si in alte dati siropul de visine dupa aceasta reteta.

3 kg visine
1,5 kg zahar
1 varf de cutit salicil

Visinele le-am spalat bine, le-am lasat la scurs iar apoi le-am scos samburii.
Intr-o cratita mai adanca am asezat in straturi visinele fara samburi si 500 gr zahar.
Am lasat visinele cu zaharul sa isi lase siropul peste noapte. A doua zi de dimineata visinele pluteau in sirop .
Am scurs siropul de la visine intr-o alta cratita, am adaugat restul de zahar si am fiert siropul obtinut la foc mic cam 15 minute din momentul in care a inceput sa fiarba. Am oprit focul, am adaugat salicilul, am amestecat bine si  am pus apoi siropul in sticle curate pe care le-am pus in paturi pana a doua zi.
Visinele ramase de la sirop le-am repartizat in caserole pe care le-am pus la congelator. Vor fi numai bune de pus in prajituri la iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu