miercuri, 24 iunie 2015

Prajitura cu foi de nuca si crema vanilie




Marturisesc ca pentru aceasta prajitura nu am avut nici un fel de reteta , am pregatit-o asa dupa capul meu, cu ce mi-a venit la indemana si nu am avut mari asteptari de la ea. Cu toate acestea mi-a iesit o prajiturica foarte buna si mi-am dat seama ca ar fi mare pacat sa nu notez reteta si sa nu o impart cu voi.
Pentru foi am folosit:

9 oua
9 lg zahar
6 lg nuca macinata
3-4 lg faina
1 /2 pliculet praf de copt.
Am separat ouale. Albusurile le-am mixat cu zaharul pana am obtinut o spuma ferma.
Am adaugat apoi galbenusurile si am mai mixat cateva secunde.
Faina am amestecat-o cu nuca macinata si praful de copt. Am incorporat-o apoi in spuma de oua cu grija, amestecand de jos in sus cu o lingura de lemn.
Am impartit aceasta compozitie in 3 parti si am copt 3 foi in tava tapetata cu hartie de copt la cuptorul preincalzit la 170 grade.

Crema:
6 galbenusuri
250 gr zahar pudra
2 lg lapte
250 gr unt la temperatura camerei
o fiola esenta de vanilie
Galbenusurile le-am frecat cu zaharul si laptele intr-o craticioara iar apoi le-am fiert pe baie de aburi pana am obtinut consistenta unei smantani. Am lasat crema la racit.
Crema racita am mixat-o cu untul la temperetura camerei si esenta de vanilie.

Montarea:
o foaie cu nuca, 1/2 din crema de vanilie, foaia 2, restul de crema de vanilie si acoperim cu a treia foaie.

In loc de glazura am mixat 100 ml frisca lichida si am intins-o peste prajitura. Deasupra am presarat aschii de ciocolata.
Am dat prajitura la rece cateva ore .

Un comentariu: