duminică, 12 martie 2017

Chifle cu 3 tipuri de faina si seminte




350 gr ml apa calduta
1 lgt sare
1 lgt zahar
2 lg ulei
130 gr faina integrala de grau
130 gr faina secara
240 gr faina alba de grau 650
4 lg amestec de seminte (samburi de floarea soarelui, samburi de dovleac, seminte de in, susan)
7 gr drojdie uscata

Eu am framantat chiflele la masina de facut paine asa ca am asezat ingredientele (mai putin semintele) in cuva masinii de facut paine in ordinea enumerata mai sus , am selectat programul de framantare  si dospire iar in momentul in care masina m-a atentionat cu un piuit ca e momentul pentru a adauga semintele le-am adaugat si pe acestea.
Bine inteles ca aceste chifle se pot framanta si cu mana si atunci intr-un bol mai mare puneti fainurile, semintele ,zaharul si sarea. Se face o adancitura in mijloc si acolo turnati apa calduta si puneti drojdia. Se incepe framantarea si se toarna in fir subtire si uleiul. Se framanta bine aluatul pana nu se mai lipeste de maini. Se aduna aluatul  intr-o bila si se asaza intr-un bol uns cu putin ulei. Acoperim bolul cu aluatul cu un prosop si il lasam la dospit intr-un loc caldut pana isi dubleaza volumul.
Aluatul dospit, il asezam pe blatul de lucru uns cu putin ulei, rupem din el bucati din care formam chiflele pe care le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Lasam chiflele la dospit in tava inca aprox 10 minute , timp in care incingem cuptorul la 170 grade.
Coacem chiflele aproximativ 20-25 minute la 170 grade.
Pentru miez moale cu coaja subtire si crocanta eu am copt folosind functia aer cald plus abur . Daca nu aveti aceasta functie la cuptor puteti foarte bine sa puneti in cuptor inainte sa il incalziti in partea de jos un vas cu o cana de apa .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu